Az autizmus spektrum betegséggel élő gyerekek iskolai integrációjának lehetősége

Szabó, Orsolya, Emri, Zsuzsa (2021) Az autizmus spektrum betegséggel élő gyerekek iskolai integrációjának lehetősége Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 46. köt.). Tanulmányok a biológiai tudományok köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Biologiae. pp. 91-106. ISSN 2732-0480

[thumbnail of 91_106_Szabó.pdf] pdf
91_106_Szabó.pdf

Download (653kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.20...

Absztrakt (kivonat)

Az autizmus spektrum betegség (ASD) az egyik leggyakoribb, gyógyíthatatlan fejlődési rendellenesség. Legfontosabb megnyilvánulási jegyei a szociális viselkedés zavara, a kommunikációs készségek sérülése és a repetitív mozdulatok és sztereotip viselkedések meg jelenése. Enyhe formáival rendelkező gyerekek integrálhatóak a közoktatásba. Az integrációhoz elengedhetetlen az iskolákban a megfelelő feltételek kialakítása és a megfelelő személyi feltételek (fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus) biztosítása. Az integráció előnyös mind az ASD-s, mind a normális gyerekek számára. Az integrációt a szülők és pedagógusok nagy része is támogatja, de ezt segítő szakirodalomból kevés van, és az osztályok nagy létszáma sem kedvez az ASD-s gyereknél előnyös módszerek alkalmazásának. ASD-s gyerekek számára a vizualizáció kiemelt jelentőségű, és a tanítási formák közül a kooperatív csoportmunka alkalmazása ajánlott. A sikeres integráció érdekében az iskolák megfelelő felszerelését, támogatását és a pedagógusok továbbképzését is meg kell oldani. ---- Autism spectrum disorder (ASD) is a term describing a constellation of early-appearing deficits in social behavior and communication skills, and the appearence of repetitive sensory–motor behaviours. It has a strong genetic component, and it is a condition that can not be treated. Individuals with ASD are very different from one another. Some of the mild cases can be integrated into the educational system. Although their integration has been shown to be beneficial for both normal and ASD children it is not without difficulties. Difficulties include the lack of experienced staff and material resources in schools and the large number of children in classes. Educational methods recommended for groups comprising ASD children need strong visualisation and they are based on cooperative group works among children. Despite the difficulties teachers and parents have positive attitudes towards the integration of ASD children, therefore sufficient support and training should be available for them.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Szabó, Orsolya
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Emri, Zsuzsa
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: autizmus spektrum betegség, iskolai integráció, kooperatív munka ----- autism spectrum disorder, cooperative method of teaching, educational integration
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.2021.46.91
ISSN: 2732-0480
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 07 Máj 2021 09:14
Utolsó módosítás: 07 Máj 2021 09:14
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6974
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet