Bekéné Zelencz, Katalin (2021) Innovatív tanítási módszerek Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 119-134. ISSN 0230-0435
pdf
119_134_Bekéné.pdf Download (720kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A szerző olyan tanítási módszereket mutat be kezdő és gyakorló pedagógusoknak, amelyeket ő is kipróbált. Ezek a módszerek segítik a tanulói motiváció felkeltését és fenntartását, a kooperatív és interaktív feladatok megoldását, a lendületes óravezetést, a változatosságot az órai munkában, a feladatokban, a számonkérésben, a diákok kompetenciáinak fejlesztését. A szerző javaslatokat tesz az alkalmazhatóságra (pl. mely tantárgyakban, hogyan), az időgazdálkodásra, továbbá az esetlegesen felmerülő problémákra is utal. Tizenhat módszert ajánl, amelyekről részletesen leírja alkalmazásukat, azok időkeretét, valamint megnevezi az adott módszerhez társított fejleszthető kompetenciákat. A tanár és a diák feladatait is felvázolja az adott módszer kapcsán. Több alternatívát, megvalósítási lehetőséget is felkínál, hogy minél több tantárgyra, témára, pedagógusra és diákra is megvalósítható legyen a javasolt módszer. Természetesen bízik a kollégák kreativitásában, hogy ezeket az ötleteket továbbfejlesztik, saját tanulóikhoz és tantárgyukhoz igazítják, valamint saját személyiségüknek tetsző módon használják fel.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Bekéné Zelencz, Katalin NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | innovatív tanítási módszerek, motiváció, kompetencia, kooperatív, interaktív módszerek |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.33031/SPF.2021.119 |
ISSN: | 0230-0435 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 14 Feb 2021 15:18 |
Utolsó módosítás: | 14 Feb 2021 15:18 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6851 |
Tétel nézet |