Innovatív tanítási módszerek

Bekéné Zelencz, Katalin (2021) Innovatív tanítási módszerek Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 119-134. ISSN 0230-0435

[img] pdf
119_134_Bekéné.pdf

Download (720kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33031/SPF.2021.119

Absztrakt (kivonat)

A szerző olyan tanítási módszereket mutat be kezdő és gyakorló pedagógusoknak, amelyeket ő is kipróbált. Ezek a  módszerek segítik a  tanulói motiváció felkeltését és fenntartását, a  kooperatív és interaktív feladatok megoldását, a  lendületes óravezetést, a változatosságot az órai munkában, a feladatokban, a számonkérésben, a diákok kompetenciáinak fejlesztését. A  szerző javaslatokat tesz az  alkalmazhatóságra (pl. mely tantárgyakban, hogyan), az időgazdálkodásra, továbbá az esetlegesen felmerülő problémákra is utal. Tizenhat módszert ajánl, amelyekről részletesen leírja alkalmazásukat, azok időkeretét, valamint megnevezi az  adott módszerhez társított fejleszthető kompetenciákat. A  tanár és a  diák feladatait is felvázolja az  adott módszer kapcsán. Több alternatívát, megvalósítási lehetőséget is felkínál, hogy minél több tantárgyra, témára, pedagógusra és diákra is megvalósítható legyen a javasolt módszer. Természetesen bízik a kollégák kreativitásában, hogy ezeket az ötleteket továbbfejlesztik, saját tanulóikhoz és tantárgyukhoz igazítják, valamint saját személyiségüknek tetsző módon használják fel.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Bekéné Zelencz, KatalinNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: innovatív tanítási módszerek, motiváció, kompetencia, kooperatív, interaktív módszerek
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33031/SPF.2021.119
ISSN: 0230-0435
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 14 Feb 2021 15:18
Utolsó módosítás: 14 Feb 2021 15:18
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6851
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet