Nike vs Adidas – környezetvédelmi erőfeszítések eredményei

Ráthonyi-Ódor, Kinga, Bácsné Bába, Éva, Ráthonyi, Gergely (2019) Nike vs Adidas – környezetvédelmi erőfeszítések eredményei Acta Carolus Robertus = Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei (9/2. köt.). pp. 133-148. ISSN 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)

[thumbnail of 133_148_Ráthonyi.pdf] pdf
133_148_Ráthonyi.pdf

Download (159kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33032/acr.2019.9.2.133

Absztrakt (kivonat)

A „felelős magatartás” kérdéskörével foglalkozó kutatások alapján elmondható, hogy a fogalom tisztázása nem egyszerű feladat, hiszen a szakirodalom sem egységes. Az eltérő meghatározások hasonlóak abban a tekintetben, hogy az üzletmenetben meg kell teremtődnie egy egészséges és fenntartható egyensúlynak a gazdasági érdekek, a társadalmi elvárások és a környezeti értékek figyelembe vétele között. A felelős magatartás megjelenése a gazdasági élet különböző szektoraiban, eltérő tevékenységek révén valósulhat meg. Az egyik ilyen, napjainkban egyre népszerűbb kutatási terület, a sportszektor felelős magatartásának vizsgálata. Vitathatatlan, hogy minden sporttal kapcsolatos tevékenység hatással van a természetes környezetre, hiszen természeti erőforrásokat használ. A területek kisajátítása, a biodiverzitásra gyakorolt hatás, az ivóvíz minőségű vizek felhasználása, a hulladék kibocsátása, a vendéglátás, a sportlétesítmények építése és működtetés, valamint a sporteszközök gyártása és eladása megsokszorozza azokat a megoldásra, zöldítésre váró feladatokat, melyeken segíthet a felelős magatartás. Jelen tanulmány célja, hogy vezető piaci pozícióban lévő multinacionális sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok – Nike, Adidas – tevékenységébe integrált környezetbarát megoldásait ismertesse. --- According to study, dealing with „responsible behaviour”, we can say that clarification of this concept is not easy, because literatures are not integrated. The various definitions are common in the respect that a healthy and sustainable balance should be created between economic interests, social expectations and environmental limits in the course of business. The socially responsible approach of a firm can be manifested through its actions One of these, increasingly popular research area is the study of responsible behavior in the sport sector. Undoubted, that all sports use natural resources in some measure and have an impact on natural environment. Expropriation of territory, affect of biodiversity, use of clean water, waste emission, building and operation of sports facilities, cuttering, producing and disposal of sports equipment multiply are those tasks, waiting for greening, that can and should be helped by responsible behaviour. The aim of our study is to present top sporting goods manufacturers’ – Nike, Adidas – environmentally friendly solution in the course of their manufacturer activity.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Ráthonyi-Ódor, Kinga
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Bácsné Bába, Éva
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Ráthonyi, Gergely
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok, környezetvédelem, felelős magatartás ---- sporting goods manufacturers, environmental protection, responsible behaviour
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33032/acr.2019.9.2.133
ISSN: 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 13 Nov 2020 16:46
Utolsó módosítás: 13 Nov 2020 16:46
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6684
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet