Az álhírjelenség a közösségi oldalakon

Czeglédi, Csilla, Veresné Valentinyi, Klára, Borsos, Eszter, Szira, Zoltán, Varga, Erika (2020) Az álhírjelenség a közösségi oldalakon Acta Carolus Robertus = Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei (10/1. köt.). pp. 17-29. ISSN 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)

[img] pdf
17_29_Czeglédi.pdf

Download (739kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években hírfogyasztási szokásaink nagyon megváltoztak. Az  újságok és fo- lyóiratok papíralapú példányai helyett a  közösségi média és az  internetes hálózatépítés népszerűvé vált a  fiatalok, a  középkorúak és az  időskorúak körében egyaránt. Megállapíthatjuk azonban, hogy a fiatalok azok, akik a legnagyobb mértékben kapcsolódnak a közösségi médiához. Az ellenőrizetlen információáramlás a téves információk és a hamis hírek megjelenéséhez is vezethet. Manapság alapvető és létfontosságú készség vagy technika az a képesség, hogy megkülönböztessük a dezinformációt a valóságon alapuló, valódi hírektől. Jelenleg folyó V4 nemzetközi kutatásunk keretén belül egy átfogó fókuszcsoportos kvalitatív kutatást végeztünk a szociális média és a bizalomépítés területén. Kutatásunkat 6 fókuszcsoportban a Gödöllői Szent István Egyetem budapesti képzési helyén folytattuk, hogy választ kaphassunk az olyan kérdésekre, mint pl. a hallgatók miért használják a közösségi médiát, mennyire fontos az önmegjelenítés, a hálózatépítés és az információkeresés a közösségi médiában, mennyire szórakoztató mindez számukra, és milyen veszélyekre kell figyelniük. A válaszok nagy részére számítottunk, ám néhány a várakozásokkal ellentétes volt. ----- Over the last few years our news consuming habits have changed a lot. Instead of paperbased copies of newspapers and magazines in circulation, social media and networking on the Internet have gained popularity among the young, middle aged and elderly alike. However, we can state that it is the young who are connected to social media to the greatest extent. As a result, the uncontrolled flow of information can also lead to the rise of misinformation and fake news. An essential and vital skill or technique nowadays is the ability to distinguish between disinformation and real, true news based on reality.  Our current V4 international research included comprehensive focus group qualitative research on social media and trust building.  Research was carried out in 6 focus groups at the Budapest Training Centre of Szent István University, Gödöllő to provide an answer to the issues of why students use social media, how important they find self-presentation, networking and information seeking in the social media, how fun it is for them, and what dangers they need to be aware of. Most of the answers were well expected by the researchers, however, some of them were contrary to the expectations.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Czeglédi, CsillaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Veresné Valentinyi, KláraNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Borsos, EszterNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Szira, ZoltánNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Varga, ErikaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kulcsszavak: közösségi média, álhír, online, hírforrás, kommunikáció, poszt ----- social media, fake news, online, source of news, communication, post
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33032/acr.2020.10.1.17
ISSN: 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 12 Aug 2020 15:08
Utolsó módosítás: 12 Aug 2020 15:10
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6421
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet