Czetter, Ibolya (2015) Stílusról, stilisztikáról a kísérleti tankönyvekben In: A tudományoktól a művészetekig : Az Eszterházy Károly Főiskola Bölcsészettudományi Karának válogatott tanulmánygyűjteménye a Magyar Tudomány Ünnepe 2014-es előadásaiból. Eger, Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó. pp. 84-95.
pdf
84_95_Czetter.pdf Download (405kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
The requirements towards pedagogical work as well as the modern information-communicational environment created the necessity of developing new types of course books and learning tools, by modernizing their content, educational approach and technology. With the development of experimental course books a nationwide system of standardised learning tools is being created (making both traditional and digital editions available) which is openly available and simple to use. The present paper attempts to revise this new generation course books and learning tools by examining the chapters dealing with stylistics. The paper also assumes a methodological perspective by focusing on the most effective ways of delivering the content. Chapters dealing with stylistics of the already available course books will be scrutinized in order to assess the extent to which these parts meet the criteria of professionalism and methodological innovation.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Czetter, Ibolya NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | stylistics, new generation course books |
Nyelv: | magyar |
ISBN: | 978-615-5509-25-4 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 19 Jún 2020 14:56 |
Utolsó módosítás: | 19 Jún 2020 14:56 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5690 |
Tétel nézet |