Molnár, Csilla (2015) Kihívások és lehetőségek a turisztikai szolgáltatások marketingjében különös tekintettel az egészségturizmusra In: Múltbeli tapasztalatok, jelenkori feladatok : Válogatás a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar oktatóinak tanulmányaiból (Magyar Tudomány Ünnepe 2014). Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó. pp. 21-36.
pdf
21_36_Molnár.pdf Download (6MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Az egészségturizmus a turizmus egyik legdinamikusabban fejlődő területe, Magyarország legversenyképesebb turisztikai terméke. A világ egészségturizmusa az elmúlt évtizedekben alapvetően megváltozott. Átalakult a kereslet és az iparági üzleti modell is. Bár adottságaink – természetes gyógytényezőink kínálata, orvosaink ismertsége és elismertsége, szolgáltatásaink ár-érték aránya – nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedők, a keresleti trendekhez igazodó modern, differenciált marketing nélkül mindezek kihasználása elmarad a lehetőségektől. Az egyre globalizálódó piacon a hagyományos és új célpiacok igényeinek megismerése, a piaci rések keresése és megtalálása, a folyamatosan változó igényeket kielégítő innovatív létesítmény- és szolgáltatásfejlesztés, a termék- és piacdiverzifikáció, valamint a hatékony kommunikációs tevékenység elengedhetetlenek. Jelen cikkben a szerző elsősorban a témában fellelhető nemzetközi és hazai szekunder források és a turizmusban elsősorban marketingterületen szerzett másfél évtizedes szakmai tapasztalata felhasználásával igyekszik összefoglalni mindazokat a piaci tendenciákat, amelyek a marketing tevékenységben is változásokat hoznak. Spa and wellness tourism is one of the most dynamically growing field of tourism, the most competitive tourism product of Hungary. Though the advantages of our country are internationally outstanding, without differentiated, modern marketing adjusted the demand trends only lower utilization of the opportunities can be reached. In this article the author tries to summarise the most important market trends have an impact to the marketing activity of enterprises in this field of tourism and gives proposals for marketing work. In the methodology of the survey mainly seconded information (published literature, surveys and databases of international and national organization) and the professional experience of the author is used.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Molnár, Csilla NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | turizmus, egészségturizmus, turisztikai trendek, fogyasztói magatartás, marketing |
Nyelv: | Magyar |
ISBN: | 978-615-5509-27-8 |
Felhasználó: | Réka Kapalkó |
Dátum: | 16 Jún 2020 12:00 |
Utolsó módosítás: | 16 Jún 2020 12:01 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5550 |
Tétel nézet |