Tokaj-Hegyalja mint világörökségi kultúrtáj turizmusfejlesztésének marketingtámogatása

Dankó, László (2019) Tokaj-Hegyalja mint világörökségi kultúrtáj turizmusfejlesztésének marketingtámogatása In: #Turizmus #Szálloda #Vendéglátás. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 67-83.

[img] pdf
67_83_Dankó.pdf

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az UNESCO Világörökség Egyezmény célja az emberiség kiemelkedő értékkel bíró kulturális és természeti örökségének megőrzése, ennek önfenntartó megvalósításában az  örökségturizmusnak meghatározó jelentősége van. A  Tokaji történelmi borvidék 2002 óta „kultúrtáj” kategóriában világörökségi helyszín. A világörökség gondnokság, a  kiemelt turisztikai fejlesztési térséggé nyilvánítás és EU-, valamint nemzeti fejlesztési források borvidékre allokálása elindíthatja a  kívánt fejlődést a kulturális örökségturizmus terén. Ehhez kapcsolódóan a meglévő természeti és emberalkotta adottságokra épülő örökségturisztikai termékek fejlesztése és marketingje elengedhetetlen. A turizmusfejlesztési törvény szerint a  kiemelt fejlesztési térségek meghatározó szervezete a fejlesztést, üzemeltetést végző, 100%-os állami tulajdonban lévő, szakmailag az MTÜ-höz köthető cég, ugyanakkor Tokaj-hegyalja–Zemplén térségében 2011 óta működik az  5 helyi turisztikai egyesület által létrehozott térségi TDM-együttműködés, melynek fejlesztési és desztinációmarketing tapasztalatait jelen tanulmányban összegzem. ----- The UNESCO World Heritage Agreement’s purpose is the preserve of the humankind’s substantial cultural and natural heritage, the heritage tourism has significant role in its self-sustainable accomplishment. The Tokaj historic wine region as a cultural landscape is a world heritage site since 2002. The world heritage center, the registration of the area as a promoted touristic development region and the allocation of the EU and national developmental resources to the wine region may initiate the desired development regarding the cultural heritage tourism. In this regard, the development and marketing of the heritage touristic products based on the existing natural and man made features are vital. According to the tourism development act, the center organization of the promoted touristic development regions is a  100% state owned company which works on the development and the management and which professionally linked to the MTU, however, in the Tokaj-hegyalja–Zemplen region there is a TDM cooperation established by 5 local touristic associations since 2011, and its developmental and destination marketing experinces might be employed.

Mű típusa: Könyvrészlet
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Dankó, LászlóNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kulcsszavak: Tokaj-hegyalja, világörökség terület, turizmusfejlesztés, marketing ----- Tokaj Wine Region, world heritage, tourism development, marketing
Nyelv: magyar
Könyv alcíme: Jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. Évfordulója alkalmából
ISBN: 978-963- 496-132-1
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Feb 2020 07:51
Utolsó módosítás: 11 Feb 2020 07:51
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4741
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet