Interactive Rendering Framework for Distance Function Representations

Bálint, Csaba, Valasek, Gábor (2018) Interactive Rendering Framework for Distance Function Representations Annales Mathematicae et Informaticae. 48. pp. 5-13. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_48_from5to13.pdf] pdf
AMI_48_from5to13.pdf

Download (2MB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Sphere tracing, introduced by Hart in [5], is an efficient method to find ray- surface intersections, provided the surface is represented by a signed distance function (SDF) or a lower estimate of it. This paper presents an interactive rendering framework for visualising exact and estimate SDF representations. We demonstrate the performance of the system by visualising 3D fractals and its modularity by rendering algebraic and meta surfaces. In addition, we discuss SDF estimation of algebraic surfaces.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Bálint, Csaba
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Valasek, Gábor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: Selected papers of the 10th International Conference on Applied Informatics
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: Computer Graphics, Signed Distance Functions, Real-time Rendering
Nyelv: angol
Kötetszám: 48.
ISSN: 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 13 Már 2019 18:43
Utolsó módosítás: 13 Már 2019 18:43
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3308
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet