Bálint, Csaba, Valasek, Gábor (2018) Interactive Rendering Framework for Distance Function Representations Annales Mathematicae et Informaticae. 48. pp. 5-13. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_48_from5to13.pdf Download (2MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Sphere tracing, introduced by Hart in [5], is an efficient method to find ray- surface intersections, provided the surface is represented by a signed distance function (SDF) or a lower estimate of it. This paper presents an interactive rendering framework for visualising exact and estimate SDF representations. We demonstrate the performance of the system by visualising 3D fractals and its modularity by rendering algebraic and meta surfaces. In addition, we discuss SDF estimation of algebraic surfaces.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Bálint, Csaba NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Valasek, Gábor NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | Selected papers of the 10th International Conference on Applied Informatics |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | Computer Graphics, Signed Distance Functions, Real-time Rendering |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 48. |
ISSN: | 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 13 Már 2019 18:43 |
Utolsó módosítás: | 13 Már 2019 18:43 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3308 |
Tétel nézet |