The impacts of the introduction of the function concept on students’ skills

Szanyi, Gyöngyi (2016) The impacts of the introduction of the function concept on students’ skills Annales Mathematicae et Informaticae. 46. pp. 277-291. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_46_from277to291.pdf] pdf
AMI_46_from277to291.pdf

Download (748kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

The concept of function is of fundamental importance to the learning of mathematics [7]. In the function concept development process the rulefollowig and rule-recognition skills have an important role, that are necessary in the construction of value tables, which help children to figure out the relationship between quantities [4]. In this study, the skills mentioned above were tested among seventh grade students from Ukrainian and Hungarian schools, then consequences have been compared to results of previous studies [15]. We attempted to find out whether the introduction of this concept has an effect on the aforementioned skills.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Szanyi, Gyöngyi
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: function concept, rule following and rule recognition skills, Hun- garian and Ukrainian secondary education, comparison
Nyelv: angol
Kötetszám: 46.
ISSN: 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 10 Már 2019 16:37
Utolsó módosítás: 10 Már 2019 16:37
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3268
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet