Nagy-Kondor, Rita (2016) Gender differences in spatial visualization skills of engineering students Annales Mathematicae et Informaticae. 46. pp. 265-276. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_46_from265to276.pdf Download (696kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Spatial visualization skills are very essential in engineering studies. This study investigated the effects of gender in important component of spatial skills among engineering students. A total of 126 first-year engineering students (68 female, 58 male) completed different spatial visualization tests. In order to analyze the obtained data, means, standard deviations and independent samples t-test were used.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Nagy-Kondor, Rita NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | Spatial ability, mathematics education, engineering education |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 46. |
ISSN: | 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 10 Már 2019 16:36 |
Utolsó módosítás: | 10 Már 2019 16:36 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3267 |
Tétel nézet |