Measurement of the development of spatial ability by Mental Cutting Test

Németh, Brigitta (2007) Measurement of the development of spatial ability by Mental Cutting Test Annales Mathematicae et Informaticae. 34 pp. 123-128. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)

[img] pdf
AMI_34_from123to128.pdf

Download (229kB)

Absztrakt (kivonat)

Spatial visualization of first-year engineering students has been evaluated at the beginning and at the end of the two semesters, which contain the essential Descriptive Geometry courses. The evaluation has been processed by Mental Cutting Test (MCT) which is one of the most widely used evaluation method for spatial abilities. In this paper we present an analysis of MCT results of the students, with special emphasis on gender differences. The development is found to be considerable while gender differences have became even more significant during this period.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Németh, BrigittaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: spatial visualization, spatial skills, MCT, gender differences
Nyelv: angol
Kötetszám: 34
ISSN: 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 28 Feb 2019 17:37
Utolsó módosítás: 28 Feb 2019 17:37
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3039
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet