Németh, Brigitta (2007) Measurement of the development of spatial ability by Mental Cutting Test Annales Mathematicae et Informaticae. 34 pp. 123-128. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_34_from123to128.pdf Download (229kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Spatial visualization of first-year engineering students has been evaluated at the beginning and at the end of the two semesters, which contain the essential Descriptive Geometry courses. The evaluation has been processed by Mental Cutting Test (MCT) which is one of the most widely used evaluation method for spatial abilities. In this paper we present an analysis of MCT results of the students, with special emphasis on gender differences. The development is found to be considerable while gender differences have became even more significant during this period.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Németh, Brigitta NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | spatial visualization, spatial skills, MCT, gender differences |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 34 |
ISSN: | 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 28 Feb 2019 17:37 |
Utolsó módosítás: | 28 Feb 2019 17:37 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3039 |
Tétel nézet |