Gender differences in spatial visualization among engineering students

Németh, Brigitta, Hoffmann, Miklós (2006) Gender differences in spatial visualization among engineering students Annales Mathematicae et Informaticae. 33. pp. 169-174. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_33_from169to174.pdf] pdf
AMI_33_from169to174.pdf

Download (233kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Spatial visualization of engineering students is of greatest importance in terms of their professional achievement, thus evaluation of this skill is essential. Mental Cutting Test (MCT) is one of the most widely used evaluation method for spatial abilities. In this study we present an analysis of MCT results of first-year engineering students, with special emphasis on gender differences. Similarly to other international projects, significant difference is observed between male and female students, which is statistically analyzed in this paper.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Németh, Brigitta
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Hoffmann, Miklós
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: spatial visualization, spatial skills, MCT, gender differences
Nyelv: angol
Kötetszám: 33.
ISSN: 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 28 Feb 2019 17:02
Utolsó módosítás: 28 Feb 2019 17:02
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3022
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet