Engineering students’ spatial abilities in Budapest and Debrecen

Nagy-Kondor, Rita, Sörös, Csilla (2012) Engineering students’ spatial abilities in Budapest and Debrecen Annales Mathematicae et Informaticae. 40 pp. 187-201. ISSN 1787-6117

[thumbnail of AMI_40_from187to201.pdf] pdf
AMI_40_from187to201.pdf

Download (1MB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

The goal of this paper is to provide the level of first-year engineering students’ spatial abilities. We made our comparative survey at the Szent István University Budapest and University of Debrecen, Faculty of Engineering among first-year students of architecture. We made the survey among those students, who were successful in Descriptive Geometry I and II. We were looking for the answer for the question whether which part of the firstyear architecture students’ spatial ability and spatial geometrical knowledge is incomplete, and whether the students of two universities have sufficient differences between their spatial ability. The test results have been statistically evaluated and conclusions formulated. Keywords: Spatial ability, Descriptive Geometry education MSC: 51N05

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Nagy-Kondor, Rita
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Sörös, Csilla
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 40
ISSN: 1787-6117
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 19 Feb 2019 18:49
Utolsó módosítás: 19 Feb 2019 18:49
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/2682
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet