Drămnesc, Isabela, Ábrahám, Erika, Antal, László, Csóka, Péter, Fachantidis, Nikolaos, Jebelean, Tudor, Kusper, Gábor, Papadopoulos, Konstantinos (2025) Artificial Intelligence based robotic applications for higher education Annales Mathematicae et Informaticae. 61. pp. 68-79. ISSN 1787-6117 (Online)
|
pdf
68_79_ábrahám.pdf Download (664kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
This paper presents some key outcomes of the European project AiRobo, a collaborative initiative involving five universities from Romania, Germany, Greece, Hungary, and France. This is an educational project targeting higher education students, academic staff, and industry professionals. This paper presents four real-world AI-based robotic applications designed to serve as engaging teaching support materials, particularly for theoretical courses that students often find challenging to grasp. These practical applications are designed to bridge the gap between theory and practice, simplifying complex concepts and making them more accessible. They also aim to enhance the learning and teaching process, making it more engaging, motivating, and appealing for both students and academic staff. We present four real-world AI-based robotic applications: two applications integrating ChatGPT in Pepper and NAO robots are designed to serve as learning assistants for students, and two applications (one with the simulation of an agriculture robot in Unity and an AI-based underwater robot controller) are designed to serve as engaging teaching materials on AI-related subjects, but also for theoretical courses that students often find challenging to grasp. For each application, we outline its scope, model, and implementation code. In addition, the implementation code will be openly accessible in the final version of the paper, enabling academic staff and researchers to easily use and adapt these case studies for their own educational or research tasks.
| Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
|---|---|
| Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Drămnesc, Isabela NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Ábrahám, Erika NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Antal, László NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Csóka, Péter NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Fachantidis, Nikolaos NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Jebelean, Tudor NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Kusper, Gábor NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Papadopoulos, Konstantinos NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
| Megjegyzés: | This work is co-funded by the EU through the Erasmus+ project AiRobo: Artificial Intelligence-based Robotics, 2023-1-RO01-KA220-HED-000152418. |
| Kapcsolódó URL-ek: | |
| Kulcsszavak: | Artificial Intelligence, robotics, higher education |
| Folyóirat alcíme: | Selected papers of the International Conference on Formal Methods and Foundations of Artificial Intelligence |
| Nyelv: | angol |
| Kötetszám: | 61. |
| DOI azonosító: | 10.33039/ami.2025.10.009 |
| ISSN: | 1787-6117 (Online) |
| Felhasználó: | Tibor Gál |
| Dátum: | 29 Okt 2025 12:03 |
| Utolsó módosítás: | 29 Okt 2025 12:03 |
| URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8826 |
![]() |
Tétel nézet |
