Artificial Intelligence based robotic applications for higher education

Drămnesc, Isabela, Ábrahám, Erika, Antal, László, Csóka, Péter, Fachantidis, Nikolaos, Jebelean, Tudor, Kusper, Gábor, Papadopoulos, Konstantinos (2025) Artificial Intelligence based robotic applications for higher education Annales Mathematicae et Informaticae. 61. pp. 68-79. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of 68_79_ábrahám.pdf] pdf
68_79_ábrahám.pdf

Download (664kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2025.10.009

Absztrakt (kivonat)

This paper presents some key outcomes of the European project AiRobo, a collaborative initiative involving five universities from Romania, Germany, Greece, Hungary, and France. This is an educational project targeting higher education students, academic staff, and industry professionals. This paper presents four real-world AI-based robotic applications designed to serve as engaging teaching support materials, particularly for theoretical courses that students often find challenging to grasp. These practical applications are designed to bridge the gap between theory and practice, simplifying complex concepts and making them more accessible. They also aim to enhance the learning and teaching process, making it more engaging, motivating, and appealing for both students and academic staff. We present four real-world AI-based robotic applications: two applications integrating ChatGPT in Pepper and NAO robots are designed to serve as learning assistants for students, and two applications (one with the simulation of an agriculture robot in Unity and an AI-based underwater robot controller) are designed to serve as engaging teaching materials on AI-related subjects, but also for theoretical courses that students often find challenging to grasp. For each application, we outline its scope, model, and implementation code. In addition, the implementation code will be openly accessible in the final version of the paper, enabling academic staff and researchers to easily use and adapt these case studies for their own educational or research tasks.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Drămnesc, Isabela
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Ábrahám, Erika
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Antal, László
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Csóka, Péter
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Fachantidis, Nikolaos
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Jebelean, Tudor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kusper, Gábor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Papadopoulos, Konstantinos
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: This work is co-funded by the EU through the Erasmus+ project AiRobo: Artificial Intelligence-based Robotics, 2023-1-RO01-KA220-HED-000152418.
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: Artificial Intelligence, robotics, higher education
Folyóirat alcíme: Selected papers of the International Conference on Formal Methods and Foundations of Artificial Intelligence
Nyelv: angol
Kötetszám: 61.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2025.10.009
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 29 Okt 2025 12:03
Utolsó módosítás: 29 Okt 2025 12:03
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8826
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet