A szakmai önismeret és a mentális egészség összefüggései gyakorló pedagógusok és tanár szakos hallgatók körében egy felmérés eredményei

Birta-Székely, Noémi (2024) A szakmai önismeret és a mentális egészség összefüggései gyakorló pedagógusok és tanár szakos hallgatók körében egy felmérés eredményei In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 331-346.

[thumbnail of 331_Birta.pdf] pdf
331_Birta.pdf

Download (866kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

A szakmai önismeret a tanárrá válás és a pedagógiai munka fontos területe a pedagógusok alap- és továbbképzésének. A tanulmányban bemutatott felmérés arra vállalkozik, hogy összefüggést keressen a vizsgálatban részt vevő pedagógusok és pedagógusjelöltek szakmai önismerete és mentálhigiénés állapota között. A felmérésben alkalmazott kérdőív felhasználja Jacqueline Royer metamorfózistesztjének néhány itemét (Royer, 1963). Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a gyakorló pedagógusoknak szükségük van lelki egészségük védelmére.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Birta-Székely, Noémi
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: pedagógusképzés, személyközpontú megközelítés, szakmai önismeret, mentális egészség
Nyelv: magyar
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Dec 2024 08:45
Utolsó módosítás: 02 Dec 2024 08:45
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8320
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet