Szabó-Thalmeiner, Noémi (2024) Óvodapedagógus- és tanítójelöltek konfliktuskezelő képességének fejlesztése személyközpontú módszerekkel In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 173-189.
pdf
173_Szabó.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A pedagógusok személyiségének fejlesztése a szakmai elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátíttatása mellett kiemelkedő területe a pedagógusképzésnek. Ez az irányvonal Sallai Éva munkásságában is tetten érhető, hiszen a pedagógusi hivatás sikeres gyakorlásának feltételeit kutatva nagy jelentőséget tulajdonított a megfelelő pedagógusszemélyiség kialakításának, a pedagógusi pályára jelentkezők személyiségfejlesztésének. E gondolat nemcsak elméleti jellegű munkáiban fedezhető fel, hanem mindezt gyakorlatba is ültette, majd tapaszta latait megfelelően dokumentálva közkinccsé is tette, ami támpontot nyújthat a pedagógusképzésben oktatóknak kurzusaik megtervezéséhez, kivitelezéséhez (Sallai 1996, 2008a, 2008b). A pedagógusi szakma sikeres gyakorlásának egyik kulcsa a konfliktusok eredményes kezelése. A Babes-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet keretén belül működő óvodai és elemi oktatás pedagógiája szak tantervében a 2012/2013-as tanévtől kezdődően választható tantárgyként szerepel a konfliktuskezelés tantárgy. A tantárgy szükségességét óvodapedagógusok és tanítók felkészítésében mi sem bizonyítja jobban, mint hogy bevezetése óta minden évben választják a diákok a szatmárnémeti kihelyezett tagozaton. Tanulmányomban a tantárgy tanításának gyakorlati tapasztalatait mutatom be, melynek megtervezésében és alakításában a témában jártas szakemberek munkássága mellett Sallai Éva munkái is segítettek. Bemutatom a konfliktuskezelés tantárgy bevezetésének előzményeit, milyen szakmai kompetenciák fejlesztésében játszik szerepet, a tantárgy felépítését, tartalmát, a tan tárgy tanítása közben felhasznált módszereket, eszközöket, személyes jelenléti, illetve online formában történő megszervezésének tapasztalatait, az értékelés módját, majd a hallgatók tantárgyról alkotott véleményét, visszajelzéseit.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Szabó-Thalmeiner, Noémi NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | pedagógusképzés, konfliktuskezelés, személyközpontú módsze rek, jógyakorlatok |
Nyelv: | magyar |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Dec 2024 08:10 |
Utolsó módosítás: | 02 Dec 2024 08:23 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8311 |
Tétel nézet |