Monitoring activities in prospective teachers’ mathematics lessons

Kiss, Márton, Kónya, Eszter (2024) Monitoring activities in prospective teachers’ mathematics lessons Annales Mathematicae et Informaticae. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_online_1545.pdf] pdf
AMI_online_1545.pdf

Download (612kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2024.09.002

Absztrakt (kivonat)

Research shows that teachers rarely or never pay attention to the “how” and “why” of using metacognitive skills. Mathematics teaching is more effective when metacognitive activities (planning, monitoring, and reflection) are implemented, and coherent discourses are developed in the classroom. The question arises as to whether the handling of these activities should be taught in a targeted way in teacher training or whether they are spontaneously integrated into practice by the end of the training. Our research investigated the emergence of monitoring activities in the lessons of prospective mathematics teachers in their secondary school teaching practice during classroom discussions. From the analysis of seven case studies, we conclude that monitoring activities are rare in the classroom despite the potential to trigger them is present. Prospective teachers cannot handle these situations appropriately spontaneously, so they need to be trained to deal with them.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kiss, Márton
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kónya, Eszter
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: Accepted manuscript. Published online: Oct 24, 2024
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: metacognition, monitoring, teacher training
Nyelv: angol
DOI azonosító: 10.33039/ami.2024.09.002
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 08 Nov 2024 09:17
Utolsó módosítás: 08 Nov 2024 09:17
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8287
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet