Szegiová, Cyntia (2024) Okostelefonok az osztályteremben In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 280-288.
A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]Absztrakt (kivonat)
A tanulmány a tantermekben történő okostelefon-használat vizsgálatával foglalkozik egy összehasonlító vizsgálat eredményeinek tükrében. Célja, hogy az általános iskolások, középiskolás diákok és egyetemi/főiskolai hallgatók körében végzett felmérés alapján bemutassa az okoseszközök oktatásban való használatának változásait a 2020-2022 közti pandémiás időszak során. A vizsgálat abból a feltevésből indul ki, hogy bár az okoseszközök – így az okostelefonok – gyakorlatilag évek óta mindennapjaink elengedhetetlen részeit jelentik, azok alkalmazása az oktatásban a Covid-járvány előtt kevésbé volt rendszeres és tervezett, sokkal inkább véletlenszerű. E téren hozott alapvető változást a pandémiás időszak, mikor az online, esetleg a hibrid oktatásra való áttérés az oktatás minden résztvevőjét rákényszerítette alternatív megoldások bevetésére. Ennek megfelelően az okostelefonok használata is – legalábbis részben – átértékelődött, hiszen azok sokoldalú mobil eszközként rendkívül optimálisan használhatók az oktatásban is. A tanulmány keretében egy először 2019-ben elvégzett, majd 2023-ban megismételt kérdőíves felmérés eredményei kerülnek bemutatásra és értelmezésre. ----- SMARTPHONES IN THE CLASSROOM The study focuses on the smartphone usage in classrooms, reflecting the results of a comparative investigation. Its aim to present the changes in the use of smart devices in education based on surveys conducted among elementary school students, high school students and university/college students during the pandemic period between 2020 and 2022. The study is based on the assumption that although smart devices, including smartphones, have been an essential part of our everyday lives for practically years, their application in education was less planned and more random, before the pandemic. This period brought a fundamental change in this regard, as the shift to online or hybrid education forced all participants in education to adopt alternative solutions. Accordingly, the use of smartphones has been re-evaluated, at least in part, as they can be optimally utilized as versatile mobile device in education. The study presents and interprets the results of a questionnaire survey first conducted in 2019 and then repeated in 2023.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Szegiová, Cyntia NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | okostelefon-használat, összehasonlító vizsgálat, mobile-learning, kérdőíves felmérés ----- smartphone usage, comparative study, mobile learning, questionnaire survey |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.17048/AM.2023.280 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 25 Szep 2024 10:25 |
Utolsó módosítás: | 25 Szep 2024 10:25 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8213 |
Tétel nézet |