Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában

Katona, Nikolas (2024) Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 277-282.

[thumbnail of 277_Katona.pdf] pdf
277_Katona.pdf

Download (345kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2023.277

Absztrakt (kivonat)

A kombinált oktatáshoz (Blended Learning) sorolt hibrid oktatás magába foglalja a hagyományos értelemben vett osztálytermi tanítást, valamint az IKT-eszközökkel támogatott online tanulást. A COVID-járványnak köszönhetően mind az általános és középiskolai, mind pedig a felsőoktatásban kiemelkedő szerepet kapott, és a pandémia lecsengése után is előszeretettel alkalmazzák az oktatásban. A tanulmány igyekszik rámutatni a két oktatási forma által kínált előnyökre és hátrányokra az angol mint idegen nyelv oktatásának kontextusában. Célja megvilágítani a hibrid oktatás sajátos jellemzőit, bemutatni annak egyes taxonómiai szerepeit. Az elméleti háttér a szerző saját oktatási tapasztalatán alapuló jó gyakorlatokkal kerül kiegészítésre a középiskolai, valamint a felnőttoktatás példáján. ----- HYBRID TEACHING TECHNIQUES FOR TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE The term "Blended Learning" refers to hybrid education, which encompasses traditional classroom teaching and online learning supported by information and communication technology (ICT) tools. Due to the COVID-19 pandemic, it played a significant role in both primary and secondary education as well as higher education, and it continues to be widely used in education even after the pandemic subsided. This study aims to highlight the advantages and disadvantages offered by these two forms of education in the context of teaching English as a foreign language. Its goal is to shed light on the specific characteristics of blended learning and present some of its taxonomical roles. The theoretical framework is complemented by the author's own teaching experience and best practices in the examples of secondary education and adult education.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Katona, Nikolas
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: hibrid oktatás, IKT-eszközök, hagyományos tanítás, online oktatás, felnőttképzés ----- Blended Learning, ICT tools, Traditional Teaching, Online Education, Adult Education
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.17048/AM.2023.277
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 25 Szep 2024 10:22
Utolsó módosítás: 29 Nov 2024 09:15
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8212
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet