Barta-Boncz, Nóra (2024) A digitalizáció hatásai és kihívásai a vállalkozásoktatásban In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 193-202.
pdf
193_Barta.pdf Download (367kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A COVID-19 járvány felerősítette a digitalizáció szükségességét a felsőoktatásban; 2020 óta világszerte érezhető, hogy az oktatási programokat és módszereket sürgetően reformálni, modernizálni szükséges. A digitalizáció jelenléte már megszokott és elvárható az oktatásban, miután a hagyományos, jelenléti tanítást több mint egy tanéven keresztül felváltotta az online, illetve a táv- vagy távolléti oktatás. Kedvező alkalom nyílt arra, hogy az oktatási folyamtokban a digitális technológia által kínált potenciált növeljük és kihasználjuk. Jelen tanulmányban a vállalkozásoktatást vizsgáljuk, amelynek módszertani elemei is változáson mennek keresztül. Ahhoz, hogy a hallgatókból később sikeres vállalkozók lehessenek, a vállalkozói kompetenciák felülvizsgálata is szükséges. A kompetenciák összhangban kell legyenek a mai modern kor elvárásaival és az elvárások között kiemelt jelentőséget kell tulajdonítanunk a digitális kompetenciának. Kutatási kérdésünk az, hogy a digitális forradalom, az átalakulási folyamat miként megy végbe a felsőoktatási intézményekben, azok milyen módszereket alkalmaznak, milyen lehetőségeket és veszélyeket tartalmaz a folyamat a vállalkozásoktatásban, és milyen kihívásokkal kell szembenézniük a felsőoktatási intézményeknek. Bemutatunk jó gyakorlati példákat is hazai és nemzetközi szinten egyaránt. ----- THE EFFECTS AND CHALLENGES OF DIGIZTALIZATION IN ENTREPRENEURSHIP EDUCATION The need for digitalization in higher educational institution has been stronger since the COVID-19. Since 2020, it has been obvious that educational programmes and methods urgently need reform and modernization. The common practice of digitalization is not any more unusual in educational institutions since traditional teaching was completely replaced by online or distant teaching for more than one school year. It provided a great opportunity to enhance and leverage the potential offered by digital technology. In this study, we examine entrepreneurship education, which has also undergone radical changes in its methodology. A review of entrepreneurial competencies is necessary in order to be able to transform students into successful entrepreneurs. These competencies must align with the expectations of the modern era placing special emphasis on digital competencies. Our research questions focus on how the digital revolution and the transformation process are taking place in higher education, the methods they use, the opportunities and risks involved in entrepreneurship education and the challenges that institutions face. We also present good practices from Hungary and from other European counties.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Barta-Boncz, Nóra NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | vállalkozásoktatás, digitalizáció, vállalkozói kompetencia, digitális kompetencia, felsőoktatási intézmények ----- entrepreneurship education, digitalization, entrepreneurial competencies, digital competencies, higher educational institutions |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.17048/AM.2023.193 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 24 Szep 2024 13:27 |
Utolsó módosítás: | 29 Nov 2024 08:51 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8204 |
Tétel nézet |