A hatékony tanulás aktuális kérdéskörei - digitális kompetenciafejlesztés és digitális idegenvezetés kihívásai és lehetőségei napjainkban

Molnár, György, Nagy, Enikő (2024) A hatékony tanulás aktuális kérdéskörei - digitális kompetenciafejlesztés és digitális idegenvezetés kihívásai és lehetőségei napjainkban In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 166-170.

A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2023.166

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a digitális technológiák térnyerése nemcsak az üzleti és szórakoztató szektorban, hanem az oktatásban és turisztikai iparban is számos kihívást és lehetőséget teremt a digitális kompetenciafejlesztés és digitális idegenvezetés területén. A digitális kompetenciafejlesztés kihívásai közé tartozik a technológia gyors változása és a folyamatos fejlesztések, amelyek következtében új ismereteket és készségeket kell megszerezni. Ezen kívül, a digitális technológiák nagymértékű használata miatt a digitális szakadék is egyre nagyobb problémát jelenthet, hiszen nem mindenki rendelkezik az szükséges eszközökkel és ismeretekkel a digitális világban való megfelelő tájékozódásban. A cikk a digitális kompetencia és technológia tanítási-tanulás folyamatba való integrációs lehetőségeire fókuszál. Ennek keretében vizsgálja digitális kompetenciafejlesztés lehetőségét napjainkban kiemelve az ehhez kapcsolódó hazai és nemzetközi stratégiákat. ----- CURRENT ISSUES OF EFFECTIVE LEARNING - CHALLENGES AND OPPORTUNITIES OF DIGITAL COMPETENCE DEVELOPMENT AND DIGITAL HOSPITALITY MANAGEMENT IN OUR DAYS Today, the rise of digital technologies not only in the business and entertainment sectors, but also in the education and tourism industry creates many challenges and opportunities in the field of digital competence development and digital guided tours. The challenges of digital competence development include rapid changes in technology and continuous developments, which require the acquisition of new knowledge and skills. In addition, due to the large-scale use of digital technologies, the digital divide can become an increasing problem, since not everyone has the necessary tools and knowledge to properly navigate the digital world. The article focuses on the possibilities of integrating digital competence and technology into the teaching-learning process. Within this framework, it examines the possibility of digital competence development nowadays, highlighting the relevant domestic and international strategies.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Molnár, György
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Nagy, Enikő
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: digitális kompetencia, digitális idegenvezetés, tacit tudás élménypedagógia, korszerű technológiák ----- digital competence, digital guided tour, tacit knowledge experiential pedagogy, modern technologies
Nyelv: angol
DOI azonosító: 10.17048/AM.2023.166
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 24 Szep 2024 12:28
Utolsó módosítás: 24 Szep 2024 12:28
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8201
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet