Schmidtka, Ildikó (2024) Kutatási irányok feltérképezése a múzeumok és könyvtárak tudásmegosztó szerepéről In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 32-35.
A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]Absztrakt (kivonat)
A közoktatási intézmények, ugyanúgy, mint a múzeumok és könyvtárak is, alapvetően tudásszervezetek, meghatározó szerepük van a tudástranszferben (gondoljunk akár explicit, akár tacit tudásra). A rendelkezésükre álló hatalmas ismeretanyag birtokában a múzeumokban és könyvtárakban hatalmas kiaknázatlan potenciál rejlik ezek közoktatási felhasználását illetően, azonban ezek felhasználása a közoktatásban jelenleg csak korlátozottan valósul meg. Egy fontos cél lehet ezen a területen a múzeumok és könyvtárak tudásátadási szerepének erősítése, amelyben fontos szerepet kaphatnak a 21. századi digitális módszerek. Ebben az online digitális technológiák adta lehetőségek megalapozhatják és megerősíthetik az informális tanulási környezet szerepét és a közoktatás irányába történő alkalmazását egyaránt, hogy a közgyűjteményekben, a gyakorlat szempontjából lényeges ismeretanyag közoktatásba történő bevonása megtörténhessen. Egyben egy további fontos cél a múzeumokban és könyvtárakban eddig már eltérő módokon megvalósított szigetszerű megoldások integrálása és a közoktatás számára elérhetővé tétele a NAT figyelembevételével. Ezen cikk célja egyrészt, hogy az előzőkkel kapcsolatban bemutassa egy, a múzeumok és könyvtárak tudástranszfer szerepét támogató fejlesztés irányait, másrészt részletezze a tudástranszfer szerepüket vizsgáló kutatás kutatási irányainak, kutatási céljainak feltérképezését és a tervezett kutatás módszertanának részleteit. A kutatás elméleti és gyakorlati relevanciája nagymértékben hozzájárul a közoktatásba bevonható ismeretanyagok bővítéséhez, korszerű, digitális megoldások alkalmazásához, esetleges jó gyakorlatok feltérképezéséhez. ----- RESEARCH PLANNING OF MUSEUMS’ AND LIBRARIES’ ROLES ABOUT THEIR KNOWLDGE SHARING POTENTIAL The public educational institutions, such as museums and libraries, are basicly knowledge banks. They play a main role in knowledge transfer (for ex. explicit and tacit knowledge). Museums and libraries have a big untapped potential, because they have huge knowledge material, but the public educational institutions don’t use these knowledge materials completely. One goal in this area is strenghtening the role of the museums and libraries’ knowledge transfer with 21.centrury’s digital methods. The potential usage of digital technology can base and strengthen the role of informal study environment and its application in public educational institutions. At the same time another goal is to integrate the island-like solutions furthermore, and make it available to public educational organizations. This article presents you a development about museums’ and libraries’ knowledge transfer role. The further target is to show you the research’s main directions and details. The research largely contributes to the expansion of knowledge material’s at public educational organizations, the usage of modern digital solutions, and mapping out great practises.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Schmidtka, Ildikó NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | közoktatás, múzeum, könyvtár, tudásmegosztás ----- Public education, Museum, Library, Knowledge sharing |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.17048/AM.2023.32 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 24 Szep 2024 10:32 |
Utolsó módosítás: | 24 Szep 2024 10:32 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8188 |
Tétel nézet |