Turós, Mátyás (2024) Text mining of monologues by Waldorf and Montessori teacher trainers Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 45. köt.). Tanulmányok a neveléstudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Paedagogica [Tanári professzió – Közösségi tanulás – Iskolapedagógia]. 45. pp. 255-274.
pdf
4_6_Turós Mátyás.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Using text-mining methods and a genealogical discourse analysis, our comparative study aims to explore the views of Waldorf and Montessori teacher trainers. The data was collected through structured interviews. The sample consists of eight respondents involved in Montessori teacher training and eight respondents involved in Waldorf teacher training (Ntotal = 16). Our research objective is to identify the lexical and narratological features, similarities and differences in the monologues of expert teachers with the aim of their interpretive evaluation. The literature review provides a brief summary of recent research on didactics and effectiveness, as well as some critiques of Montessori and Waldorf pedagogy
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Turós, Mátyás NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 45. |
DOI azonosító: | 10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2023.255 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 10 Jún 2024 08:11 |
Utolsó módosítás: | 04 Júl 2024 08:35 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8148 |
Tétel nézet |