Tanulók önértékelésének alakulása az angol mint első idegen nyelv íráskészség fejlesztése területén egy longitudinális kutatás tükrében

Zagyváné Szűcs, Ida (2024) Tanulók önértékelésének alakulása az angol mint első idegen nyelv íráskészség fejlesztése területén egy longitudinális kutatás tükrében Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 45. köt.). Tanulmányok a neveléstudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Paedagogica [Tanári professzió – Közösségi tanulás – Iskolapedagógia]. 45. pp. 123-166.

[thumbnail of 3_2_Zagyváné Szűcs Ida.pdf] pdf
3_2_Zagyváné Szűcs Ida.pdf

Download (3MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagog...

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány egy kutatótanári program második részkutatásának eredményeit mutatja be. A longitudinális vizsgálat során 6 alkalommal önértékelést végeztek a diákok az angol mint idegen nyelv és azon belül az íráskészség fejlesztése területén. A vizsgálat célja nemcsak a diákok önértékelésének nyomon követése, hanem annak az énhatékonyság észleléséhez és a tanári értékeléshez való kapcsolatának a feltárása is volt. Az eredmények alapján elmondható, hogy az önértékelés és énhatékonyság észlelése között erősebb összefüggések mutathatók ki, mint a tanári értékelés és önértékelés, valamint a tanári értékelés és az énhatékonyság észlelése viszonyában. A kutatás eredménye, hogy az önértékelés fejlesztése területén konkrét gyakorlati tanácsokat tudtunk megfogalmazni a pedagógus kollégák számára. ----- STUDENTS’ SELF-ASSESSMENT ON THE DOMAIN OF ENGLISH LANGUAGE LEARNING ESPECIALLY REFERRING TO WRITING SKILLS DEVELOPMENT IN THE FRAME OF A LONGITUDINAL RESEARCH The study presents the results of the second phase of a teacher researcher’s programme. The students carried out self-assessment six times in the frame of a longitudinal investigation on the domain of English language learning especially referring to writing skills development. The aim of the research was to explore students’ self-assessment, and the interrelations among self-assessment, self-efficacy and teacher’s assessment. The results show stronger interrelations between self-assessment and self-efficacy than between teacher’s assessment and self-assessment, furthermore between teacher’s assessment and self-efficacy. Additional result of the study is that some practical advice can be given to teachers who include self-assessment in their everyday practice.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Zagyváné Szűcs, Ida
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: önértékelés, énhatékonyság észlelése, tanári értékelés ----- self-assessment, self-efficacy, teacher’s assessment
Nyelv: magyar
Kötetszám: 45.
DOI azonosító: 10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2023.123
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 10 Jún 2024 07:58
Utolsó módosítás: 04 Júl 2024 08:32
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8142
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet