Az oktatók módszerei az általános testnevelés keretein belül

Széplaki, Ildikó (2024) Az oktatók módszerei az általános testnevelés keretein belül In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 111-122.

[thumbnail of 111_Széplaki.pdf] pdf
111_Széplaki.pdf

Download (851kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Amult.2024.111

Absztrakt (kivonat)

A sportoktatás legfontosabb feladatai többek között a pszichomotoros képességek fejlesztése, a szociális, kognitív és affektív képességek fejlesztése, és a belső motiváció kialakítása. Ez egy interaktív folyamat, amely során szükséges, hogy a megfelelő oktatási stratégiákat, módszereket válassza ki az oktató. Jelen tanulmány célja, hogy az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem általános testnevelésben részt vevő hallgatóinak tartott testnevelésórák oktatói módszereit tanulmányozza. Az óra keretein belül különösen nagy kihívást jelent az egyetemisták motiváltságának megtartása. Megállapítható, hogy minden testnevelést tartó kolléga élményszerzésre törekedve ismertette meg sportágának sajátosságait. Az esetek többségében az extrinzik motiváció szükséges volt, viszont sikerült fenntartani az érdeklődést, és az intrinzik motiváció erőteljes lett.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Széplaki, Ildikó
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: motiváció, egyetemisták, általános testnevelés
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Amult.2024.111
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 30 Ápr 2024 15:29
Utolsó módosítás: 30 Ápr 2024 15:29
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8107
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet