The effect of problem-based learning on students’ learning outcomes

Báró, Emőke (2024) The effect of problem-based learning on students’ learning outcomes Annales Mathematicae et Informaticae. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_online_1515.pdf] pdf
AMI_online_1515.pdf

Download (798kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2024.04.002

Absztrakt (kivonat)

Given the lack of consensus in the literature regarding the impact of problem-based learning on students’ learning outcomes, we aimed to identify and understand the possible underlying factors that may contribute to the effectiveness of problem-based learning. To this end, we designed a series of lessons using a problem-based approach supplemented by heuristic strategies to investigate these factors. Two-cycle action research was implemented to explore lower secondary students’ learning outcomes affected by problembased learning and the purposeful use of heuristic strategies. We found that the combination of problem-based learning and the purposeful use of heuristic strategies positively impacts students’ learning outcomes, and we explored this effect from both algebraic and geometric perspectives.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Báró, Emőke
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: Accepted manuscript. Published online: April 20, 2024. This research was supported by the ÚNKP-23-3 New National Excellence Program of the Ministry for Culture and Innovation from the source of the National Research, Development and Innovation Fund.
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: problem-based learning, secondary school, learning outcomes
Nyelv: angol
DOI azonosító: 10.33039/ami.2024.04.002
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 23 Ápr 2024 10:15
Utolsó módosítás: 23 Ápr 2024 10:15
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8085
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet