Kovács-Bogya, Tünde (2020) A boldogságra nevelés lehetőségei az osztályfőnöki munkában Paideia. 6. (2.). pp. 31-35.
pdf
31_35_Kovács.pdf Download (251kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Opportunities for happiness education in the work of form teachers ----- It is argued that the challenge for the future will be to develop and apply methods for strengthening protective factors in the education of young people. In order to achieve this positive emotions can be applied. The evolutionary functions of positive emotions are knowledge acquisition, energizing the process of building abilities and competences, and accelerating the development of self-efficacy. Taking this into account, more and more programs are being created. This paper describes a workshop, based on a Hungarian pedagogical program that cares for the mental well-being of both teachers and children.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Kovács-Bogya, Tünde NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | A cikk az EFOP-3.6.1-16-2016-00001 számú, „Kutatási kapacitások és szolgáltatások komplex fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen” című pályázat keretében készült. |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Folyóirat alcíme: | Az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campusának online folyóirata |
Nyelv: | magyar |
Kötetszám: | 6. |
DOI azonosító: | 10.33034/PAIDEIA.2020.6.2.31 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 26 Már 2024 10:54 |
Utolsó módosítás: | 26 Már 2024 10:54 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8051 |
Tétel nézet |