Takács, Judit (2023) Eltűnt márkaneveink nyomában Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 48. köt.) = Acta Universitatis de Carolo Eszterhazy Nominatae. Sectio Linguistica Hungarica. 48 pp. 67-77.
pdf
67_77.pdf Download (693kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
On the track of our disappeared brand names ---- Even though trade names, including goods names and brand names, are receiving increased attention and a greater variety of approach in international onomastics research, this name type is still understudied in Hungarian onomastic, I will briefly discuss the research aspects and approaches that applied linguistic research has used to approach this name type, and I will focus on the change – evolution of brand names into generic trade names –, which I believe to be the most fruitful area for research. While the law approaches the evolution into generic trade name from the point of view of the legal regulation of using brand names, linguistics traditionally approaches it from the point of view of semantics and spelling. Nevertheless, I believe that other aspects (such as linguistic geography and socio-onomastic) can also be successfully applied in the study of this phenomenon.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Takács, Judit NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | A tanulmány A nevek határai – a névtan határai című workshopon 2022. november 16-án elhangzott előadás írott változata |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | magyar |
Kötetszám: | 48 |
DOI azonosító: | 10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2023.67 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 24 Nov 2023 09:36 |
Utolsó módosítás: | 24 Nov 2023 09:36 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7825 |
Tétel nézet |