Bozóki, Barbara, Antal, Károly, Emri, Zsuzsa (2022) A pedagógiai értékelés kiegészítése elektrofiziológiai jelek követésével Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 47. köt.). Tanulmányok a biológiai tudományok köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Biologiae. pp. 91-109.
pdf
91_Bozóki.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Az EEG‑eredmények olyan többletinformációval szolgálhatnak a tanulókról, amely kiegészíti a feladatlapok eredményét, felhasználhatók arra, hogy ne csak azt tudjuk meg egy tanulási folyamat végén, hogy a feltett kérdésekre mennyire jól sikerültek a tanuló válaszai, hanem azt is, hogy a tanulási folyamat alatt a tanuló motivált volt‑e, vagy inkább zavart, mennyire unta a feladatot, és mikor fáradt el egy teszt alatt. Az EEG‑mérések kiértékelésénél nehézséget okoznak a mérés alatti műtermékek, emiatt olyan feladatoknál alkalmazható jól az eljárás, amelyek kevés mozgással járnak. Az EEG‑aktivitás egyéni jellemzői miatt a hasonló feladatok alatti regisztrátumok spektrális jellemzői nagyon eltérőek lehetnek, ennek figyelembevételéhez további mérések szükségesek. ----- EEG results can provide additional information about students that complements the results of the tests, and can be used not only to find out at the end of a learning process how well the student has answered the questions, but also to know how well they have responded during the learning process, whether they were motivated or rather confused throughout the learning process and how bored or tired they got during the process. The evaluation of EEG measurements is difficult due to artifacts during the measurement, so the procedure can only be used for tasks involving little movement. Due to the individual characteristics of brain activity the spectral characteristics of EEG records can be very different, even when the tasks were similar so further measurements are needed to account for this.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Bozóki, Barbara NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Antal, Károly NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Emri, Zsuzsa NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | alfa‑aktivitás, elektroencefalogram, Fourier‑spektrum, kognitív terhelés, théta‑aktivitás ----- lpha activity, cognitive load, electroencephalogram, Fourier spectrum, theta activity |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.2022.47.91 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 25 Ápr 2023 06:31 |
Utolsó módosítás: | 25 Ápr 2023 06:31 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7627 |
Tétel nézet |