Passing the exam and not mastering the material in geometry

Bereczky-Zámbó, Csilla, Szabó, Csaba, Muzsnay, Anna, Szeibert, Janka (2022) Passing the exam and not mastering the material in geometry Annales Mathematicae et Informaticae. 55. pp. 189-195. ISSN 178

[img] pdf
AMI_55_from189to195.pdf

Download (431kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2022.12.009

Absztrakt (kivonat)

It is a common assumption that taking a mathematics course and passing the exam means that one has mastered the course requirements and gained a sufficiently deep understanding of the course material. According to the communication part of the Van Hiele Theory, if someone does not reach the expected entry-level, they won’t be able to develop during the course. In our research, we investigated this contradiction in the field of geometry. We examined this phenomenon with mathematics major and pre-service mathematics teacher students during their first geometry course.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Bereczky-Zámbó, CsillaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Szabó, CsabaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Muzsnay, AnnaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Szeibert, JankaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Megjegyzés: Published online: December 21, 2022. - This research was supported by the ÚNKP-19-2 New National Excellence Program of the Ministry for Innovation and Technology and by the ELTE Tehetséggondozási Tanács.
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: van Hiele levels, understanding geometry, development
Nyelv: angol
Kötetszám: 55.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2022.12.009
ISSN: 178
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 21 Dec 2022 10:43
Utolsó módosítás: 21 Dec 2022 11:42
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7578
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet