Passing the exam and not mastering the material in geometry

Bereczky-Zámbó, Csilla, Szabó, Csaba, Muzsnay, Anna, Szeibert, Janka (2022) Passing the exam and not mastering the material in geometry Annales Mathematicae et Informaticae. 55. pp. 189-195. ISSN 178

[thumbnail of AMI_55_from189to195.pdf] pdf
AMI_55_from189to195.pdf

Download (431kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2022.12.009

Absztrakt (kivonat)

It is a common assumption that taking a mathematics course and passing the exam means that one has mastered the course requirements and gained a sufficiently deep understanding of the course material. According to the communication part of the Van Hiele Theory, if someone does not reach the expected entry-level, they won’t be able to develop during the course. In our research, we investigated this contradiction in the field of geometry. We examined this phenomenon with mathematics major and pre-service mathematics teacher students during their first geometry course.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Bereczky-Zámbó, Csilla
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szabó, Csaba
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Muzsnay, Anna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szeibert, Janka
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: Published online: December 21, 2022. - This research was supported by the ÚNKP-19-2 New National Excellence Program of the Ministry for Innovation and Technology and by the ELTE Tehetséggondozási Tanács.
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: van Hiele levels, understanding geometry, development
Nyelv: angol
Kötetszám: 55.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2022.12.009
ISSN: 178
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 21 Dec 2022 10:43
Utolsó módosítás: 21 Dec 2022 11:42
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7578
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet