Tanári szerepek átértékelődése a digitális pedagógia tükrében

Nagy, Katalin, Beck-Zaja, Mónika (2022) Tanári szerepek átértékelődése a digitális pedagógia tükrében In: Reflexiók a neveléstudomány legújabb problémáira. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 21-36.

[img] pdf
21_Nagy.pdf

Download (797kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Reflexiok.2022.21

Absztrakt (kivonat)

Az infokommunikációs technológiák folyamatos fejlődésével egyre inkább átjárja mindennapi pedagógiai munkánkat a digitalizáció és a digitális pedagógia. Tanulmányunk célja az, hogy a tanulás-tanítás folyamatában azonosítsuk és megnevezzük azokat a tanulásmódszertani, didaktikai elemeket, ahol a digitális pedagógia által használt eszközök vagy programok megjelenhetnek. Ezekből is kiemelve a tanári szerepek változását, azt a fajta szemléletmódot, mely eltér a hagyományos frontális technikától, és valami újat (majd láthatjuk, hogy ezek a módszerek nem mindig újak), érdekeset, más szemlélettel telit hoz az osztályterembe vagy a virtuális osztályterembe. Illetve a célunk az is, hogy elméleti és gyakorlati keretet adjunk a digitális pedagógia által kínált eszköztárnak, és ennek tükrében újradefiniáljuk a tanári szerepeket. Munkánk fő vezérfonalát a Szűts Zoltán által írt A digitális pedagógia egységes elméleti kerete és alkalmazása a tanítás és tanulás folyamatában doktori értekezése alapján fűztük fel és bontottuk ki.

Mű típusa: Könyvrészlet
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Nagy, KatalinNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Beck-Zaja, MónikaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: tanári szerepek, digitális pedagógia, információs társadalom, módszertan
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Reflexiok.2022.21
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 25 Nov 2022 09:51
Utolsó módosítás: 25 Nov 2022 09:58
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7516
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet