Nagy, Katalin, Beck-Zaja, Mónika (2022) Tanári szerepek átértékelődése a digitális pedagógia tükrében In: Reflexiók a neveléstudomány legújabb problémáira. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 21-36.
pdf
21_Nagy.pdf Download (797kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Az infokommunikációs technológiák folyamatos fejlődésével egyre inkább átjárja mindennapi pedagógiai munkánkat a digitalizáció és a digitális pedagógia. Tanulmányunk célja az, hogy a tanulás-tanítás folyamatában azonosítsuk és megnevezzük azokat a tanulásmódszertani, didaktikai elemeket, ahol a digitális pedagógia által használt eszközök vagy programok megjelenhetnek. Ezekből is kiemelve a tanári szerepek változását, azt a fajta szemléletmódot, mely eltér a hagyományos frontális technikától, és valami újat (majd láthatjuk, hogy ezek a módszerek nem mindig újak), érdekeset, más szemlélettel telit hoz az osztályterembe vagy a virtuális osztályterembe. Illetve a célunk az is, hogy elméleti és gyakorlati keretet adjunk a digitális pedagógia által kínált eszköztárnak, és ennek tükrében újradefiniáljuk a tanári szerepeket. Munkánk fő vezérfonalát a Szűts Zoltán által írt A digitális pedagógia egységes elméleti kerete és alkalmazása a tanítás és tanulás folyamatában doktori értekezése alapján fűztük fel és bontottuk ki.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Nagy, Katalin NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Beck-Zaja, Mónika NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | tanári szerepek, digitális pedagógia, információs társadalom, módszertan |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Reflexiok.2022.21 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 25 Nov 2022 09:51 |
Utolsó módosítás: | 25 Nov 2022 09:58 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7516 |
Tétel nézet |