Nyelvi tudatosságot fejlesztő pályázat középiskolásoknak

Ludányi, Zsófia, Domonkosi, Ágnes (2021) Nyelvi tudatosságot fejlesztő pályázat középiskolásoknak Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 47. köt.) = Acta Universitatis de Carolo Eszterhazy Nominatae. Sectio Linguistica Hungarica. pp. 73-89. ISSN 2631-0198

[img] pdf
73_89_Ludányi.pdf

Download (2MB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguis...

Absztrakt (kivonat)

Language awareness competition for secondary school students ----- Education of Hungarian as L1 requires an approach and methods that place much greater emphasis on students’ own language experiences. The aim of this article is to present the principles and methodological aspects of a competition that invited secondary school students to submit language diaries. The aim of this competition was to test a model of teaching Hungarian as L1 which focuses on real language problems and is based on the one hand on the theory of problembased learning (PBL) and on the other hand on Language Management Theory (LMT). The competition was motivated by the fact that the method had not been tested before, based on the language experiences and reflections of students in public education.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Ludányi, ZsófiaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Domonkosi, ÁgnesNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Megjegyzés: A  tanulmány elkészítését a #52111723 (D. Á.) és a #52110208 számú (L. Zs.) Visegrad Scholarship, illetve az NKFI K129040 számú projektuma támogatta.
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2021.73
ISSN: 2631-0198
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 19 Nov 2021 13:55
Utolsó módosítás: 19 Nov 2021 13:55
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7219
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet