Ludányi, Zsófia, Domonkosi, Ágnes (2021) Nyelvi tudatosságot fejlesztő pályázat középiskolásoknak Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 47. köt.) = Acta Universitatis de Carolo Eszterhazy Nominatae. Sectio Linguistica Hungarica. pp. 73-89. ISSN 2631-0198
pdf
73_89_Ludányi.pdf Download (2MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Language awareness competition for secondary school students ----- Education of Hungarian as L1 requires an approach and methods that place much greater emphasis on students’ own language experiences. The aim of this article is to present the principles and methodological aspects of a competition that invited secondary school students to submit language diaries. The aim of this competition was to test a model of teaching Hungarian as L1 which focuses on real language problems and is based on the one hand on the theory of problembased learning (PBL) and on the other hand on Language Management Theory (LMT). The competition was motivated by the fact that the method had not been tested before, based on the language experiences and reflections of students in public education.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Ludányi, Zsófia NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Domonkosi, Ágnes NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | A tanulmány elkészítését a #52111723 (D. Á.) és a #52110208 számú (L. Zs.) Visegrad Scholarship, illetve az NKFI K129040 számú projektuma támogatta. |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2021.73 |
ISSN: | 2631-0198 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 19 Nov 2021 13:55 |
Utolsó módosítás: | 19 Nov 2021 13:55 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7219 |
Tétel nézet |