Az autonóm tanuláshoz szükséges tanári és tanulói kompetenciák digitális tanulási környezetben

Huszthy, Viola (2021) Az autonóm tanuláshoz szükséges tanári és tanulói kompetenciák digitális tanulási környezetben In: Agria Média 2020. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 311-319.

[img] pdf
311_319_Huszthy.pdf

Download (1MB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2020.311

Absztrakt (kivonat)

Doktori tanulmányaim során az idegennyelv-tudás önálló fejlesztésének lehetőségeit kutatom az aktuális digitális pedagógiai környezetben. Másodéves doktorandusz hallgatóként a kutatás megalapozó fázisánál tartok, vagyis célom a későbbi empirikus kutatás stabil elméleti bázisának kialakítása. Elméleti, strukturáló munkám során dokumentumelemzés révén szeretném az autonóm, tanuláshoz szükséges tanári-, valamint tanulói kompetenciákat minél pontosabban meghatározni, definiálni a mai elektronikus tanulási környezetben. A digitális technológia alkalmazása ma már a modern pedagógia megkerülhetetlen része, a felsőoktatásban egyre inkább elterjednek a távoktatási formák, míg a középiskolákban a digitális tanrend kihívásaival kellett/kell megküzdenie a tanulóknak, tanároknak. Ezekből is kitűnik, hogy az önszabályozott tanulásra való képesség fontossága napjainkra jelentősen megnőtt, a továbbtanulás sikerességének egyik kulcsa. Az elméleti kutatás során tehát az autonóm tanulás négy fő területéhez kapcsolódó kompetenciákat azonosítom tanári és tanulói oldalról, ezek a kogníció, motiváció, viselkedés és kontextus. Az előkutatás eredményei amellett, hogy a későbbi empirikus kutatás alapjául szolgálnak, segítséget nyújthatnak a tanulóknak autonómiájuk hatékony fejlesztésében, a tanároknak pedig támogatás lehet, a paradigmaváltás korában az esetleges attitűdbéli változáshoz.

Mű típusa: Könyvrészlet
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Huszthy, ViolaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: autonóm tanulás, önszabályozott tanulás, digitális tanulási környezet, autonóm tanulás kompetenciái, szerep, motiváció, kontextus, kogníció, digitális kompetencia
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.17048/AM.2020.311
ISBN: 978-963-496-199-4
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Szep 2021 15:11
Utolsó módosítás: 02 Szep 2021 15:11
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7055
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet