Toma, Kornélia (2021) Drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés a Sárospataki Comenius Campuson – Egy jó gyakorlat Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 147-159. ISSN 0230-0435
pdf
147_159_Toma.pdf Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Sárospatakon az általános pedagógusképzés metodikájában érvényesül a drámapedagógia. Most adott a lehetőség, hogy bemutassam, milyen jó gyakorlatot valósítottunk meg 2018-ban a a nappali tagozatos I. éves óvodapedagógus szakos hallgatókkal. A jó gyakorlatot az a szükséglet hívta életre, hogy a hallgatók elméletben és gyakorlatban is megismerjék az irodalmi tevékenységhez kötődő drámajáték módszerét, hogy majd az óvodásokkal is merjenek és tudjanak játszani. Abból kiindulva, hogy a kommunikáció önállósult létfunkció (Szőke-Milinte 2012), és áthatja az ember teljes személyiségét, a drámajátékról mint kommunikációs helyzetről is elmondhatjuk, hogy áthatja az ember teljes személyiségét, tehát hallgatóink személyiségfejlesztésében is szerepet játszik. Az óvodás közönség kitörő örömmel, tapssal díjazta a mesejátékot bemutató kis óvónéniket. Az óvodából újabb szereplésre szóló felkérést kaptak, ezért a Játék a művészetekben, valamint a Dráma- és bábjáték a nyelvi-kommunikációs nevelésben című kurzusok tananyagába beépítettük a 2017–2018-as tanévtől az évenkénti egy meseelőadásra való felkészülést.
Mű típusa: | Folyóiratcikk | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző: |
|
||||||||
Kapcsolódó URL-ek: | |||||||||
Kulcsszavak: | drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés, mesedramatizálás, Hófehérke és a hét törpe, jó gyakorlat | ||||||||
Nyelv: | magyar | ||||||||
DOI azonosító: | 10.33031/SPF.2021.147 | ||||||||
ISSN: | 0230-0435 | ||||||||
Felhasználó: | Tibor Gál | ||||||||
Dátum: | 14 Feb 2021 15:22 | ||||||||
Utolsó módosítás: | 14 Feb 2021 15:22 | ||||||||
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6853 |
Tétel nézet |