Drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés a Sárospataki Comenius Campuson – Egy jó gyakorlat

Toma, Kornélia (2021) Drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés a Sárospataki Comenius Campuson – Egy jó gyakorlat Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 147-159. ISSN 0230-0435

[thumbnail of 147_159_Toma.pdf] pdf
147_159_Toma.pdf

Download (2MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33031/SPF.2021.147

Absztrakt (kivonat)

Sárospatakon az  általános pedagógusképzés metodikájában érvényesül a  drámapedagógia. Most adott a  lehetőség, hogy bemutassam, milyen jó gyakorlatot valósítottunk meg 2018-ban a  a nappali tagozatos I. éves óvodapedagógus szakos hallgatókkal. A  jó gyakorlatot az  a  szükséglet hívta életre, hogy a  hallgatók elméletben és gyakorlatban is megismerjék az  irodalmi tevékenységhez kötődő drámajáték módszerét, hogy majd az óvodásokkal is merjenek és tudjanak játszani. Abból kiindulva, hogy a kommunikáció önállósult létfunkció (Szőke-Milinte 2012), és áthatja az  ember teljes személyiségét, a drámajátékról mint kommunikációs helyzetről is elmondhatjuk, hogy áthatja az ember teljes személyiségét, tehát hallgatóink személyiségfejlesztésében is szerepet játszik. Az óvodás közönség kitörő örömmel, tapssal díjazta a  mesejátékot bemutató kis óvónéniket. Az  óvodából újabb szereplésre szóló felkérést kaptak, ezért a  Játék a művészetekben, valamint a Dráma- és bábjáték a nyelvi-kommunikációs nevelésben című kurzusok tananyagába beépítettük a 2017–2018-as tanévtől az évenkénti egy meseelőadásra való felkészülést.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Toma, Kornélia
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés, mesedramatizálás, Hófehérke és a hét törpe, jó gyakorlat
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33031/SPF.2021.147
ISSN: 0230-0435
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 14 Feb 2021 15:22
Utolsó módosítás: 14 Feb 2021 15:22
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6853
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet