Az anyanyelvi fejlesztő játékok jelentősége az óvodai nyelvi-kommunikációs nevelésben

Vass, Rebeka (2021) Az anyanyelvi fejlesztő játékok jelentősége az óvodai nyelvi-kommunikációs nevelésben Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 97-117. ISSN 0230-0435

[img] pdf
97_117_Vass.pdf

Download (2MB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33031/SPF.2021.97

Absztrakt (kivonat)

Ez a közlemény tudományos diákköri dolgozatomból való, amit a 2018/2019-es tanévben készítettem óvodapedagógus szakos végzős hallgatóként az  Eszterházy Károly Egyetem Sárospataki Comenius Campusának tudományos műhelyében, témavezetőm, dr. Toma Kornélia irányításával. Munkámmal I. helyezést értem el, így kaptam lehetőséget arra, hogy a campus tudományos folyóiratában publikáljam eredményeimet. Írásomban bemutatom az  óvodai nyelvi-kommunikációs nevelés célját, feladatait és követelményrendszerét, az  anyanyelvi játékokat, a  vizsgálatba bevont óvodások anyanyelvi képességeinek felmérését és eredményeit, az anyanyelvi játékokkal történő fejlesztést és annak rövid távú eredményeit. Szeretném hangsúlyozni, hogy az  anyanyelvi játékok kitűnően illeszkednek az  óvodások életkori sajátosságaihoz, továbbá a  komplex tevékenységközpontú nevelés során felkínált műveltségtartalmakhoz. Segítségükkel játszva tanul a gyermek.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Vass, RebekaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kulcsszavak: beszélő környezet, óvodai nyelvi-kommunikációs nevelés módszertana, anyanyelvi játékok
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33031/SPF.2021.97
ISSN: 0230-0435
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 14 Feb 2021 15:16
Utolsó módosítás: 14 Feb 2021 15:16
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6850
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet