The education and development of mathematical space concept and space representation through fine arts

Kiss-György, Rita (2020) The education and development of mathematical space concept and space representation through fine arts Annales Mathematicae et Informaticae. 52. pp. 299-307. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_52_from299to307.pdf] pdf
AMI_52_from299to307.pdf

Download (460kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2020.12.001

Absztrakt (kivonat)

The aim of this paper is to present potential connection points and interrelations between the development of spatial abilities and concepts and fine arts in high school (K9–12) education. The evaluation and comparison results of the assessment of spatial abilities and freehand drawing abilities show strong correlation, which fact further supports this potential educational interconnection.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kiss-György, Rita
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: spatial abilities, teaching of fine arts, visualisation of space
Nyelv: magyar
Kötetszám: 52.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2020.12.001
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 17 Dec 2020 13:43
Utolsó módosítás: 17 Dec 2020 13:43
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6750
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet