Az empátia, a szorongás és a személyiség szerepe a reklámok által kiváltott vásárlási döntésekben

Molnár, Edina (2020) Az empátia, a szorongás és a személyiség szerepe a reklámok által kiváltott vásárlási döntésekben Acta Carolus Robertus = Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei (10/1. köt.). pp. 95-109. ISSN 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)

[img] pdf
95_109_Molnár.pdf

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A marketingkutatás mai tendenciája kevéssé veszi figyelembe a vásárlói döntésben a tartós személyiségvonások, illetve a pillanatnyi érzelmi befolyás szerepét. Jelen kutatásban arra keresem a  választ, hogy azon fogyasztók, akik saját bevallásuk szerint a  reklámot fontos tényezőként tartják számon a vásárlási döntéseik során, milyen személyiséggel, illetve az  érzelmi hozzáállásuk területén milyen beleérző képességgel rendelkeznek. A  kutatásban 965 fő bevonásával, validált személyiség- és empátiateszt kitöltetésével a  következő eredményeket kaptam. A  reklámot fontos tényezőként ítélők esetében a  bizonytalanság, a félénkség és a sérülékenység mellett az érzelmi instabilitás jellemzi azokat az egyéneket, akik mások szenvedéseit látva kellemetlenül érzik magukat, szoronganak, vagy magukat esetleg veszélyeztetve is a  segíteni akarás vágyát élik meg. Empátiás helyzetben a  megemelkedett arousal nagymértékű – esetenként túlságosan nagy – szorongást eredményez, ez azonban nem csak egy pillanatnyi állapot, hanem ezeket az  egyéneket általánosan jellemzik a szélsőséges érzelmi reagálások. ----- Today’s trend in marketing research takes little into account the role of enduring personality traits and momentary emotional influence in customer decisions. In this research, I am looking for an answer to the fact that consumers who, by their own admission, consider advertising to be an important factor in their purchasing decisions, the personality and the attitude of their emotional attitudes have the capacity to do so. The following results were given by filling out a valid personality and empathy test involving 965 people. Those who consider advertising to be important insecurity, shyness and vulnerability, as well as emotional instability, characterise individuals who feel uncomfortable and have anxious or live on the desire to help endangering themselves. In an empathy situation, elevated arousal causes high levels of anxiety, sometimes too much, but this is not only a momentary state, but these individuals are generally characterized by extreme emotional responses.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Molnár, EdinaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kulcsszavak: empátia, szorongás, személyiség, vásárlási döntés, reklám ----- empathy, anxiety, personality, purchasing decision, advertising
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33032/acr.2020.10.1.95
ISSN: 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 12 Aug 2020 15:23
Utolsó módosítás: 12 Aug 2020 15:23
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6428
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet