A kiégés-szindróma kutatása középiskolások körében

Kunos, Nóra (2015) A kiégés-szindróma kutatása középiskolások körében : Nemzetközi szakirodalmi áttekintés egy kezdeti magyarországi kutatás hátterében. In: Felkészülés a pályára, felkészülés az életre. Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó. pp. 70-81.

[thumbnail of 70_81_Kunos.pdf] pdf
70_81_Kunos.pdf

Download (5MB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány célja az első magyarországi középiskolásokkal foglalkozó kiégés-kutatás előzményeinek, nemzetközi szakirodalmi hátterének és lehetséges adaptált mérőeszközének bemutatása, valamint a pilot-kutatás eredményeinek ismertetése. A kiégés jelensége nem ismeretlen az iskolai közegben, azonban mindeddig nem történt meg ennek a diákok körében való felmérése Magyarországon, ellentétben több más országgal, ahol szűk egy évtizedes múltra tekintenek vissza a vizsgálatok. A tanulmány részben a nemzetközi kutatások, a kifejlesztett mérőeszközök és az egyes országokban alkalmazott különböző relációk bemutatására vállalkozik, részben pedig bemutatja a finnországi kutatások során létrejött és nemzetközi kutatásokban széles körben alkalmazott Iskolai Kiégés Kérdőív (School Burnout Inventory) magyar fordítását és az első mérési eredményeket, amelyek egyelőre egyetlen középiskola 200 diákjával folytatott felmérés alapján készültek el. A pilot-kutatás kvantitatív mérőeszközével megállapítottuk, hogy a magyar diákok körében is jelentős azoknak a tanulóknak az aránya, akik érzékelik a kiégés-szindróma egyes tüneteit, a kvalitatív – fókuszcsoportos – kutatási eredmények pedig rávilágítanak arra, hogy ez jelentősen hat a diákok motiváltságára, életminőségére, bár egyelőre úgy tűnik, nem áll szignifikáns kapcsolatban a teljesítménnyel.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kunos, Nóra
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: kiégés, középiskola, teljesítmény, Iskolai Kiégés Kérdőív, iskolai elégedettség
Nyelv: Magyar
ISBN: 978-615-5509-28-5
Felhasználó: Réka Kapalkó
Dátum: 30 Jún 2020 11:34
Utolsó módosítás: 30 Jún 2020 11:34
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6045
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet