Kunos, Nóra (2015) A kiégés-szindróma kutatása középiskolások körében : Nemzetközi szakirodalmi áttekintés egy kezdeti magyarországi kutatás hátterében. In: Felkészülés a pályára, felkészülés az életre. Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó. pp. 70-81.
pdf
70_81_Kunos.pdf Download (5MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány célja az első magyarországi középiskolásokkal foglalkozó kiégés-kutatás előzményeinek, nemzetközi szakirodalmi hátterének és lehetséges adaptált mérőeszközének bemutatása, valamint a pilot-kutatás eredményeinek ismertetése. A kiégés jelensége nem ismeretlen az iskolai közegben, azonban mindeddig nem történt meg ennek a diákok körében való felmérése Magyarországon, ellentétben több más országgal, ahol szűk egy évtizedes múltra tekintenek vissza a vizsgálatok. A tanulmány részben a nemzetközi kutatások, a kifejlesztett mérőeszközök és az egyes országokban alkalmazott különböző relációk bemutatására vállalkozik, részben pedig bemutatja a finnországi kutatások során létrejött és nemzetközi kutatásokban széles körben alkalmazott Iskolai Kiégés Kérdőív (School Burnout Inventory) magyar fordítását és az első mérési eredményeket, amelyek egyelőre egyetlen középiskola 200 diákjával folytatott felmérés alapján készültek el. A pilot-kutatás kvantitatív mérőeszközével megállapítottuk, hogy a magyar diákok körében is jelentős azoknak a tanulóknak az aránya, akik érzékelik a kiégés-szindróma egyes tüneteit, a kvalitatív – fókuszcsoportos – kutatási eredmények pedig rávilágítanak arra, hogy ez jelentősen hat a diákok motiváltságára, életminőségére, bár egyelőre úgy tűnik, nem áll szignifikáns kapcsolatban a teljesítménnyel.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Kunos, Nóra NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | kiégés, középiskola, teljesítmény, Iskolai Kiégés Kérdőív, iskolai elégedettség |
Nyelv: | Magyar |
ISBN: | 978-615-5509-28-5 |
Felhasználó: | Réka Kapalkó |
Dátum: | 30 Jún 2020 11:34 |
Utolsó módosítás: | 30 Jún 2020 11:34 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6045 |
Tétel nézet |