Juhász, Ibolya (2019) Kutatás a reflektív gondolkodásról és gyakorlatáról a korai fejlesztő gyógypedagógusok és társszakmák tevékenységében In: Értékek a neveléstudományban : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 47-64.
pdf
47_64_Juhász.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
In this study, I would like to present the reflective thinking and practice of the special educators and others in the field of early life. The provision of early intervention and prevention (E-IP) is a new field of science that is now emerging, and reflective thinking and its practice contribute to its development. In the research, N = 23 early development pedagogues, majority educators and associates (physiotherapist, conductor, masseur) are covered. In descriptive analysis, we try to analyze similarities and differences between different professions in terms of reflective thinking and practice. Our question is also, what are the most common reflective tools that promote professional development? Are you interested in the use of perinatal knowledge in early life, education, planning, organizing and majority education? According to our results, every profession uses reflective, different tools in the early period. With the growth of personal age and experience, reflection increases, reflective practice is enriched, and its tools are more diverse.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Juhász, Ibolya NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | reflective thinking and practice, reflective practice of early intervention and prevention |
Nyelv: | magyar |
ISBN: | 978-963-496-150-5 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 11 Jún 2020 14:57 |
Utolsó módosítás: | 11 Jún 2020 14:57 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5363 |
Tétel nézet |