Wellness, vallás és marketing

Szántó, Ákos (2019) Wellness, vallás és marketing In: #Turizmus #Szálloda #Vendéglátás. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 145-153.

[thumbnail of 145_153_Szántó.pdf] pdf
145_153_Szántó.pdf

Download (1MB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

E tanulmány célja annak bemutatása, hogy a  wellness és a  vallás, vagy talán helyesebben a  vallásgyakorlás, a  hitélet milyen remekül megférnek egymás mellett, sőt milyen jól kiegészíthetnék egymást. Sőt, egy kölcsönösen előnyös, egymást kölcsönösen erősítő együttműködés mindkét fél ügyfélkörét (vendégek és hívők) szélesítheti, és elégedettségüket növelheti. A wellness- és a vallási szakirodalom is ráadásul szinte ugyanazokat a tényezőket tartja alapvetőnek a  jóllét eléréséhez. A  wellness dimenzióinál megtalálhatók ugyanazok az  elemek, melyeket a szakrális szakirodalom a lelki jóllét elemeiként megjelöl. Ily módon a szakirodalom mindkét szakterület esetében egybecseng. Ez alátámasztja az  általam is alapvetően fontosnak tartott lelki jóllét jelentőségét a kiegyensúlyozott élet(vitel) szempontjából. Hogy hogyan és miért került a tanulmány címébe a marketing fogalom is? Nem másért, mint azért, mert a fent említett kooperáció egy plusz elem lehet a wellness-szolgáltatók kínálatában, melyre a  marketingmixükben is támaszkodhatnak. A  marketingkommunikációjukat pedig akár alapozhatják erre egy vagy esetleg több célcsoport esetében. Az  egyházak esetében pedig egy olyan eszköz lehet ez az együttműködés marketingszempontból, mellyel jelentős mértékben tudják növelni ismertségüket, elfogadottságukat és a  hívők körét, mindezzel pedig társadalmi bázisukat. ----- The purpose of this study is to show how well wellness and religion, or perhaps the practice of religion, the life of religion, fit together, and how well They could complement each other. Moreover, mutually beneficial, mutually reinforcing co-operation can widen and enhance the satisfaction of both parties’ customers (guests and believers). In addition, wellness and religious literature consider the same factors essential to achieving well-being. In the dimensions of wellness you can find the same elements that sacred literature refers to as elements of spiritual well-being. In this way, the literature agrees with both fields. This confirms the importance of spiritual well-being, which I consider to be essential, for a balanced life. How and why did the marketing concept go to the title of the study? It is no other than the above mentioned co-operation can be an additional element in the offer of wellness service providers, which they can rely on in their marketing mix. They can even base their marketing communication on one or more target groups. In the case of churches, this can be a tool for marketing, which can significantly increase their awareness, acceptance and circle of believers, and thus their social base.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Szántó, Ákos
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kulcsszavak: wellness, vallás, marketing, wellbeing, lelki jóllét ----- wellness, religion, marketing, wellbeing, spiritual wellbeing
Nyelv: magyar
Könyv alcíme: Jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. évfordulója alkalmából
ISBN: 978-963- 496-132-1
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Feb 2020 08:08
Utolsó módosítás: 11 Feb 2020 08:08
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4746
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet