A Mátra, mint márkanév

Benkő, Béla, Domán, Szilvia, Nagy, Zoltán, Szűcs, Csaba (2019) A Mátra, mint márkanév In: #Turizmus #Szálloda #Vendéglátás. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 17-30.

[img] pdf
17_30_Benkő.pdf

Download (833kB)

Absztrakt (kivonat)

Célunk a Mátra mint márkanév ismertetése, pozicionálása annak érdekében, hogy az itteni termékek széles körben ismertté, népszerűvé váljanak, ne csak a  régióban. A  turisztikai piacon jelentős és élesedő versenyt tapasztalhatunk, melynek során a  desztinációk meghatározása, az  egyediségük kikristályosítása, annak turisztikai termékekkel való összekapcsolása és az egyediséghez köthető élménnyé történő átalakítása fontos feladat. A desztinációs márka középpontjában a  helyi atmoszféra és a  turisztikai élmény meghatározó, amely megkülönbözteti a  desztinációt versenytársaitól. A  Mátrában a  hegyvidéki aktív turizmus mellett megtalálható az  egészségturizmus, és természetesen nem szabad megfeledkeznünk a Mátrai borvidékről sem, mely a  történelmi borvidékek közül a  második legnagyobb, és a  hegyvidéki borvidékek között pedig a legnagyobb kiterjedésű. A terület a természeti értékek mellett kulturális vonzerővel is bír. A területi lehatárolás miatt több marketingszervezet is a Mátra, azon belül elsősorban saját szűkebb területük és programjaik népszerűsítésén dolgozik. Ezek a szervezetek saját arculattal, logóval, más-más büdzsével rendelkeznek. A szakmai szervezetek mellett bekapcsolódnak a  települési önkormányzatok, akiknél az  elsődleges cél a  helyi bevételek növelése, a  helyi fejlesztések elősegítése és a  helyi értékek piacra vitele. Az  egységes brand kialakítása lehet alulról induló folyamat, de a  gyorsabb és eredményesebb végeredmény érdekében fontos lehet a  felülről jövő koordináció. Tanulmányunkban ezek kifejtésére vállalkozunk. ----- Our goal is to describe and position the Mátra as a brand so that the local products can be made widely known and popular in regions. In the tourism market there is a significant and intense competition in which destinations are defined as the crystallization of their uniqueness by linking them to tourism products and transforming them into a unique experience. The focus of the destination brand is the local atmosphere and the tourist experience that distinguishes the destination from its competitors. The Mátra Mountains provide active and health tourism activities and facilities, and of course we should not forget about the Mátra Wine Region, which is the largest of the historic wine regions and the second largest of the mountainous wine regions. The area is rich in cultural attractions and natural values. Owing to the territorial characteristics of the area, several marketing organizations are working to promote the Matra with a  primarily focus on their own narrower territories and programs. These organizations have their own image, logo, and budgets. In addition to professional organizations, local governments are also involved, but their main goal is to increase local revenues, to facilitate local developments and to market local values. Developing a unified brand can be a bottom-up process, but for a faster and more successful outcome, top-down coordination may be important. In our study we undertake to elaborate these.

Mű típusa: Könyvrészlet
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Benkő, BélaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Domán, SzilviaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Nagy, ZoltánNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Szűcs, CsabaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kulcsszavak: márka, desztináció, marketing, helyi termékek ----- brand, destination, marketing, local products
Nyelv: magyar
Könyv alcíme: Jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. évfordulója alkalmából
ISBN: 978-963- 496-132-1
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Feb 2020 07:39
Utolsó módosítás: 11 Feb 2020 07:39
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4737
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet