A földrajzoktatás tartalmi, szerkezeti átalakulása

Ütőné Visi, Judit (2009) A földrajzoktatás tartalmi, szerkezeti átalakulása Az Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 36. köt.). Tanulmányok a földrajztudományok területéről = Acta Academiae Paedagogicae Agriensis. Sectio Geographiae. pp. 31-48. ISSN 1216-4208

[thumbnail of 31-48_Utone.pdf] pdf
31-48_Utone.pdf

Download (367kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Historically speaking, a manifestly negative tendency has been witnessed since the 1978 curricular reform, which both meant a decrease in the number of lessons per week and in the number of years where geography is taught as an independent subject. Although the 2003 and 2007 National CoreCurriculum brought about a slightly favourable change in this latter aspect, it amounted to no significant change in geography’s status. The changes in the subject’s content and structure brought about by the curricular reforms of the 1990s were only partially consented to by geography teachers. Although geography teachers acknowledge the importance of methodological and attitudinal changes, traditional information transferring methods still dominate and no actual methodologicalattitudinal transformation has taken place yet. The main obstacle of renewal is shortage of time. The status of geography can only be raised by coordinated professional action and by planning a modern educational program to be accepted by all parties concerned.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Ütőné Visi, Judit
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Nyelv: magyar
ISSN: 1216-4208
Felhasználó: Adrien Kiss
Dátum: 13 Szep 2019 12:52
Utolsó módosítás: 13 Szep 2019 12:52
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4336
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet