A vállalatok társadalmi felelőssége (osztrák és magyar példákon)

Csigéné Nagypál, Noémi (2007) A vállalatok társadalmi felelőssége (osztrák és magyar példákon) : Corporate social responsibility (Austrian and Hungarian case studies). Az Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 34. köt.). Tanulmányok a gazdaságtudomány köréből = Acta Oeconomica. pp. 183-191. ISSN 1787-6559

[img] pdf
Csigene_Nagypal_183-191.pdf

Download (879kB)

Absztrakt (kivonat)

A KKV-k társadalmi felelősségvállalására - számos nagyvállalatéval ellentétben - az a jellemző, hogy a tényleges tevékenységük túlmutat azon, amit kommunikálnak magukról. Ennek oka részben, hogy a KKV-kra általában kevésbé jellemző az aktív kommunikáció, részben pedig, hogy a társadalmi felelősségvállalás - különösen a nem a fogyasztói piacra termelő vállalatok esetében - kevésbé jelent versenyelőnyt számukra, mint a multinacionális vállalatok esetében. A kis- és közepes vállalatok környezeti és társadalmi elkötelezettsége nagymértékben függ a vállalatvezető személyes szerepvállalásától. Emellett a KKV-k társadalmi felelősségvállalásának fontos szereplői a munkavállalók, mind a felelősségvállalás területeinek kiválasztása, mind az alulról jövő kezdeményezések fontossága miatt a célkitűzések megfogalmazása, mind pedig az egyes eszközök bevezetésének hatékonysága szempontjából. A kedvezőbb feltételek teremtése makro- és mikroszinten, vagyis a jogi feltételrendszer biztosítása és a multinacionális vállalatok aktívabb közreműködése elengedhetetlen a kis- és közepes vállalatok társadalmi felelősségvállalásának elősegítésében.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Csigéné Nagypál, NoémiNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Nyelv: magyar, angol
ISSN: 1787-6559
Felhasználó: Olga Fenyvesi
Dátum: 12 Máj 2020 09:45
Utolsó módosítás: 12 Máj 2020 09:45
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3937
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet