Kerekasztal-beszélgetés középiskolásokkal olvasási szokásokról, attitűdökről, élményekről

Magyar, Ágnes (2018) Kerekasztal-beszélgetés középiskolásokkal olvasási szokásokról, attitűdökről, élményekről Paideia (VI/1.). pp. 169-177. ISSN 2631-1666

[thumbnail of 169-177_Magyar.pdf] pdf
169-177_Magyar.pdf

Download (333kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

In this study, we summarize the main consequences of a round table conversa- tion. We talked with secondary school children about their reading habits, attitudes and reading experiences on the 29 September 2017, at the Researchers’ Night. During the conversation, the children answered the following questions: who, what, when, how, where, why and in whatever form do they like reading? Which are the determinate factors? The story? The author? The size? The genre? All of them? None of them? Anything else? We compared the students’ opinions with the results of a research from 2012, which we made also among secondary school-children, with the method of structured interviews.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Magyar, Ágnes
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: Magyar
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.169
ISSN: 2631-1666
Felhasználó: Lilla Gyurgyik
Dátum: 25 Máj 2019 06:34
Utolsó módosítás: 29 Máj 2019 11:19
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3840
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet