Separation anxiety and school phobia: A diagnostic analysis and propositions of the therapeutic work

Gaweł-Mirocha, Anna (2018) Separation anxiety and school phobia: A diagnostic analysis and propositions of the therapeutic work Paideia (VI/1.). pp. 41-51. ISSN 2631-1666

[thumbnail of 41-51_Gawel-Mirocha.pdf] pdf
41-51_Gawel-Mirocha.pdf

Download (244kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

The article is a report of quantitative research carried out by the author of this paper with children aged 7-9 individually taught after the diagnosis of their school phobia. The aim of the study was to show diagnostic differences regarding two anxiety disorder units, i.e. school phobia and separation anxiety. Also art therapy is highlighted as an alternative form of therapy for the experiment group.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Gaweł-Mirocha, Anna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: Angol
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.41
ISSN: 2631-1666
Felhasználó: Lilla Gyurgyik
Dátum: 25 Máj 2019 06:33
Utolsó módosítás: 29 Máj 2019 10:44
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3832
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet