New literacies meet school pedagogy: preliminary considerations

Koltay, Tibor (2018) New literacies meet school pedagogy: preliminary considerations Paideia (VI/1.). pp. 53-62. ISSN 2631-1666

[thumbnail of 53-62_Koltay.pdf] pdf
53-62_Koltay.pdf

Download (194kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

This paper is about the proper application of information literacy education to public (K12) education, based on the idea that its successful exploration requires that we adjust it to the properties of the digital environment. This can be achieved by using phenomenographic and sociocultural theories, which are explicitly grounded in theories of learning, and discourse analytical approaches that add a broader historical and sociological perspective to these.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Koltay, Tibor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: Angol
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.53
ISSN: 2631-1666
Felhasználó: Lilla Gyurgyik
Dátum: 25 Máj 2019 06:33
Utolsó módosítás: 29 Máj 2019 10:45
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3829
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet